«Подорож в країну права» тема класної години у 5 класі ГЗОШ І-ІІІ ст. № 42. Виховний захід проходив у рамках тижня правових знань у школі, тому головною метою його було доповнити набуті знання підлітків на основі Загальної декларації прав людини та Конвенції ООН про права дитини, про їх права , виховання самоповаги, почуттів особистої гідності, свободи, рівності прав. Під час заходу учні висловлювали власні думки щодо необхідності розуміння того, що будь яке суспільство повинно жити по законам, мати права й обов’язки. За допомогою роздрукованих карток учні презентували права дітей, обговорювали їх, наводили приклади, а також стали учасниками «Казкової правової вікторини». На прикладах героїв відомих казок спробували роз'яснити статті Конвенції про права дитини. Наприклад: Ситуація 1 Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працюва¬ти. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки? (Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.) Ситуація 2 Мауглі майже з народження жив у тваринному середови¬щі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною? (Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.) Ситуація 3 Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено? (Право па приватне життя, недоторканність житла п таємницю кореспонденції.) Ситуація 4 Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.) Наприкінці були підведені підсумки заходу: «У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити. Але слід знати не лише свої права, а й обо¬в'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискати свободу інших. Класний керівник 5 класу ГЗОШ І – ІІІ ступенів № 42 Потреба О.А.