На черговому засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу розглядалась проблема використання міжпредметних зв’язків в процесі навчання та виховання учнів. Виявилось, що ця проблема хвилює усіх вчителів. Адже, за словами Я. Л. Каменського, все, що находиться у взаємному зв’язку, повинно викладатись в такому ж зв’язку. Рибіна Марина Василівна в своєму виступі відмітила актуальність цього питання. Воно зумовлене сучасним рівнем розвитку науки. А це пред’являє нові вимоги до фахівців. Зростає роль знань учителя в області суміжній зі спеціальністю наук і умінь комплексно використовувати їх при навчанні. Лопатинська Олена Валеріївна поділилась досвідом викладання природознавства в 5-му класі. Це інтегрований предмет, який дає початкові уявлення про природу з точки зору біології, фізики, хімії, географії та астрономії. Вивчення фізики та хімії нерозривно пов’язані з математикою. Але відсутність координації навчального матеріалу в програмах суміжних предметів приводить до необхідності заново вивчати правила пропорцій, розв’язання математичних рівнянь. Про ці проблеми йшла мова в виступах Хмельової Тетяни Іванівни та Демидової Галини Миколаївни. А вчителі технічної праці, креслення та основ здоров’я Потреба Олена Анатоліївна та Ворожко Володимир Петрович постійно пов’язують викладання своїх предметів із з біологією, хімією та екологією. По закінченню обговорення були прийняті такі рішення. Всі методи та форми роботи мають бути спрямовані на те, щоб: • Зробити навчання більш доступним та цікавим; • Моделювати різні ситуації,збагачуючи життєвий досвід учнів; • Навчити учнів формулювати власну думку,поважати думку іншого; • Розвивати в учнів навички проектної та професійної діяльності, самостійної роботи,виконання творчих робіт. Керівник шкільного МО вчителів природничо – математичного циклу ГЗОШ І – ІІІ ступенів № 42 Демидова Галина Миколаївна